PREDSTAVLJEN ALBUM „HRVATSKE KORIZMENE POPIJEVKE“

1726

Album „Hrvatske korizmene popijevke“ s 18 skladbi koji su zajedničkom suradnjom ostvarili Zbor „Pelikan“ sestara Klanjateljica Krvi Kristove i Mješoviti zbor Instituta za crkvenu glazbu „Albe Vidaković“ Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu predstavljen je u ponedjeljak, 20. ožujka u dvorani Tribine grada Zagreba.

Uvodno je voditeljica programa mr. sc. Tanja Popec naglasila, kako „ovakve glazbene uradke rijetko imamo priliku čuti, osim u liturgiji. Primjerice, mnoge božićne pjesme su komercijalizirane, ali korizmene i uskrsne pošteđene su te zamke i uistinu sačuvane su u otajstvenosti muke, smrti i uskrsnuća. Zato se mogu razumjeti dubokom istinskom vjerom“.

Pozdravljajući okupljene regionalna poglavarica Družbe Klanjateljice Krvi Kristove s. Ana Marija Antolović, zahvalila je upravi KBF-a koja je dala pristanak za suradnju između zbora „Pelikan“ i Mješovitog zbora Instituta za crkvenu glazbu „Albe Vidaković“.

U zadnjim desetljećima prvo oktet, a onda zbor „Pelikan“ snimio je četiri nosača zvuka. Dva su pjesme koje slave otajstvo Krvi Kristove i štuju utemeljiteljicu sv. Mariju De Mattias, jedan nosač zvuka donosi marijanske pjesme, a jedan adventske. Sanjale smo i željele smo snimiti korizmene pjesme koje su nama posebno bliske i drage, jer je u njima opjevano otajstvo iz koje izvire karizma nas, Klanjateljica Krvi Kristove. Bogu hvala da je došao i taj dan, rekla je s. Antolović. U ovoj prigodi izrekla je zahvalu najzaslužnijima za ostvarenje ovog projekta idejnoj začetnici i producentici nosača zvuka doc. mr. art. s. Domagoji Ljubičić, voditeljici Mješovitog zbora Instituta za crkvenu glazbu „Albe Vidaković“ prof. Danijeli Župančić, orguljašu mag. art. Milanu Hibšeru, te glazbenom snimatelju i producentu Toniju Eteroviću. Zahvalu je izrekla i rektoru zagrebačke katedrale preč. Josipu Kuhtiću za otvorenost i gostoprimstvo jer je sve snimano u zagrebačkoj prvostolnici. Obračajući se posebno mladim pjevačicama i pjevačima, studentima KBF-a rekla je „hvala vam što ste pomogli nama sestrama da se ostvari naš san, a vama čestitam na zauzetom radu i želim puno uspjeha u studiranju i promicanju lijepe crkvene glazbe“.

Okupljenima se obratio i novi dekan KBF-a prof. dr. sc. fra Mario Cifrak, OFM, te izrazio radost ove suradnje koja je rezultirala nosačem zvuka.

Sigurno se često pitamo, osobito u ovo korizmeno vrijeme „zašto je Isus morao umrijeti“. Na to se može dvostruko odgovoriti, teološki i povijesno-politički. No, vjernički duh je svoj odgovor pretočio u stihove, ali i u glazbu, i to već dvije tisuće godina prati sve nas, osobito u ovo sveto vrijeme kad i sami želimo dati odgovor na postavljeno pitanje, rekao je dekan Cifrak.

Stručni osvrt na sam album izrekao je redoviti profesor na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu prof. art. dr. sc. Davorin Kempf.

Riječ je o jednom lijepom i hvalevrijednom glazbenom, religijskom i kulturnom projektu, rekao je, te pojasnio kako se radi o obradama skladbi koje su uglavnom realizirali Franjo Dugan, Mate Lešćan, Miroslav Martinjak, Vinko Žganec, Šime Marović, Miho Demović i dr. Obrade se baziraju i u duhu su crkvenog pučkog pjevanja. Porijeklo napjeva je različito. Tu su gregorijanski napjevi, potom napjevi iz zbirke Cithara octochorda iz 18. st., a postoje i narodni napjevi. Otuda je proizašla jednostavnost harmonijske, melodijske (polifone) i ritmičke strukture, jasnoća i preglednost glazbenih oblika. Radi se o obradama za zbor i orgulje, a ponekad uz solističke dijelove, rekao je prof. Kempf. Također je pojasnio, kako skladbe redovito počinju kratkim orguljskim uvodom, a i završavaju svojevrsnim postludijem. Te uvodne i zaključne dijelove u većini slučajeva je nadopisao nedavno preminuli akademik Anđelko Klobučar.

Prof. Kempf je pohvalio interpretacije na visokom nivou za što su zaslužne dirigentice doc. mr. art. s. Domagoja Ljubičić i prof. Danijela Župančić. Istaknuo je, kako su one vodile računa „o primjerenom, ne prebrzom tempu, razgovijetnoj dikciji neophodnoj za razumijevanje sadržaja teksta, prirodnom i muzikalnom protoku glazbe u jednom luku od početka do kraja, što je napose važno u skladbama čiji se oblik zasniva na smjenjivanju kontrastnih zbor-solo dijelova. Orguljsku pratnju znalački je realizirao mag. art. Milan Hibšer vodeći računa o jasnoj artikulaciji, primjerenoj registraciji i dinamičkom odnosu između vokalnog i instrumentalnog dijela“. Dodao je i važnost i kvalitetnog tonskog zapisa Tonija Eterovića.

Objavljivanje ovog nosača zvuka s odabranim hrvatskim korizmenim popjevkama zasigurno će doprinijeti popularizaciji hrvatske sakralne glazbe, i omogućiti mnogim pojedincima i obiteljima da provedu korizmeno vrijeme u sadržajnom i inspirativnom duhovno-glazbenom ozračju, rekao je na kraju prof. Kempf, te još jednom čestitao svim sudionicima ovog projekta.

Tijekom predstavljanja zborovi su izveli više skladbi pod ravnanjem prof. Danijele Župančić i doc. mr. art. s. Domagoje Ljubičić uz orguljsku pratnju mag. art. Milana Hibšera.

Tekst i fotografije: Marija Belošević

Izvor: IKA

Prethodni članakPREDSTAVLJEN ALBUM „HRVATSKE KORIZMENE POPIJEVKE“
Sljedeći članakSTRAH – NAJVEĆA ZAPREKA NAŠEG SAMOOSTVARENJA